Badanie przedstawione w artykule ma na celu sprawdzenie, czy racjonalne poznanie (postawa) czy elementy emocjonalne (afekt) w większym stopniu decydują o preferencjach konsumenta w stosunku do badanych marek piwa, oraz zbadanie mocy tego wpływu. Wykorzystano następujące metody badawcze: skalę do badania afektu, skalę do badania postawy według Fischbeina, metodę porównywania parami, które następnie umożliwiły zastosowanie skalowania wielowymiarowego. W analizie wykorzystano metody wariancji i korelacji. Na podstawie wyników badań można stwierdzić, że w przypadku marek objętych analizą czynniki emocjonalne mają znaczący wpływ na preferencje konsumentów.
rynek piwa, rynek napojów alkoholowych, konsumpcja piwa, konsumpcja alkoholu, preferencje konsumenckie, marka produktu, analiza porównawcza
Falkowski A., Tyszka T. (2003), Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk
Maruszewski T. (2001), Psychologia poznania, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk